• KPSS Video Tıkla-indir

  • Öğrenme Piskolojisi – Sunuş yolu ile öğrenme

  • Yapılandırmacılık

Eğitimde Kullanılan Araçlar, Görsel Araçlar

Eğitimde Kullanılan Görsel Araçlar:

Görsel Araçların Tarihsel Gelişimi:

Comenius (1592-1670) : ‘’Öğrenme duyular vasıtasıyla gerçekleşir. Öğretmen ders içeriğini önce sözel olarak ifade eder, sonra resimlerle (örneklerle) açıklar. Okullar gerçek ve açıklayıcı materyal (gereçler) ile donatılmış, keyif alınan (neşeli) yerler olmalıdır.’’ Şeklindeki düşünce yapısı ile eğitimde görsel araç kullanımında ilklerden olma özelliği taşır.

1900’lerin Başları: Okul müzelerinde sergiler, üç boyutlu gösterimler, yansılar, filmler, fotoğraflar, grafikler sergilenmiştir.

1914-1923: Görsel-İşitsel Öğretim Hareketi başlamıştır. Öğretici filimler eğitim alanında bir devrim niteliğindedir. ‘’Görsel eğitim’’ ve ‘’görsel öğretim’’ terimleri ilk kez kullanılmaya başlandı.

1950’ler: İkinci Dünya Savası sonrası görsel-işitsel cihazlar popüler oldu. Bu hareket, çeşitli iletişim modelleri ve kuramları ile ilgilendi. IBM firması tarafından Bilgisayar Destekli Öğretim gerçekleştirildi.

1960’lar: Televizyon kanalı ile öğretim başlamıştır.

1980’ler: Bilgisayarla öğretim asgari de olsa başlamıştır.

1995’ler: İnternet daha geniş bir alanda kullanıldı. Uzaktan (yaygın) eğitim popülerleşti. Bilgisayarlara kolay erişim, düşük maliyetli öğretim sunma metodu, arttırılmış etkileşim ve bilgisayar teknolojisindeki ilerlemeler, bu yeni medyanın temel özellikleridir.

KONU İLE İLGİLİ ÇAĞDAŞ TEKNOLOJİLER:

GÖRSEL ARAÇLAR:

Kitaplar: Öğretimde en çok kullanılan görsel araçtır. Ders kitabı ve içindeki resimler öğretmede en çok yararlanılan hazır araçlardandır.

Haritalar:

Resimler: Her türlü olayı görüntülemeye yarar.

Gerçek eşya ve Modeller: Genelde ilköğretim düzeyinde gerçek eşyalar getirilerek görsellik kazandırılır.

Projektörler(Yansıtıcılar): Görsel araçların en etkili olanlarındandır. Bunlar; tepegöz, slaytlar ve slayt projektörleri, film şeridi projektörü gibi materyallerdir.

Yazı ve gösterim Tahtaları: Kara tahta, beyaz tahta, manyetik tahta, elektronik tahta… gibi.

KULLANIM TEKNİKLERİ:

Görsellik ancak gösteri yöntemi ile gerçekleşir. Gösteri yöntemi herhangi bir konun araç ve gereç yardımıyla öğretilmesidir. Bu araç ve gereçler; görsel, işitsel ve hem de görsel-işit sel’dir. Bu yöntem daha çok duyu organını uyardığı, öğrencinin ilgi ve dikkatini çektiği için öğrenmeyi kolaylaştırır.

İlk anda akla gelmeyecek birçok nesne öğretim amaçlı kullanılabilir. Yani birçok kaynak elimizin altında olabilir. Önemli olan bunun farkında olmak ve kaynakları gereğince kullanabilmektir.

MİKAİL ÖZÇİFTÇİ

Kaynakça:

[1] Öğretim Teknolojileri: Tanımı ve Tarihsel Gelişimine Yeniden Bakmak

Arzu Hancı Karademirci: Middle East Technical University, Computer Education and Instructional Technologies, Ankara

[2] Görsel Materyallerin Katkıları

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU: Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

[3] MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ  –  SAYI 157 – KIŞ 2003

Esin Güngördü

Bir Yanıt

  1. onay no: 03
    onay tarihi: 19.05.10

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

